حمله تند فنخال به روزنامهنگار هلندی
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۷۰۵
لوییس فن خال، سرمربی تیم ملی هلند، از ادعای یک خبرنگار مبنی بر علاقه او به فوتبال دفاعی و استفاده از این سیستم عصبانی شد و به انتقاد شدیدی از او دست زد.
به گزارش "ورزش سه"، لوییس فن خال ماه گذشته برای سومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی هلند انتخاب شد، این اتفاق در حالی رخ داد که او آخرین بار پنج سال قبل روی نیمکت مربیگری قرار داشت و پس از اخراج از یونایتد دیگر هدایت تیمی را برعهده نگرفته بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تیم ملی هلند پس از آغاز درخشان فن خال در وقفه دیدارهای ملی ماه سپتامبر در صدر جدول مسابقات گروهی انتخابی جام جهانی قرار گرفت. آنها پس از کسب تساوی 1-1 برابر نروژ رده دومی، دو پیروزی خانگی آسان با نتایج 0-4 برابر مونته نگرو و 1-6 برابر ترکیه به دست آوردند.
فن خال 70 ساله پس از انتقاد بابت استفاده از سیستم خسته کننده 2-5-3 در اولدترافورد، حالا به دفاع چهار نفره روی آورده است. همین موضوع باعث شد تا خبرنگاری به نام والنتین دریسن مدعی شود که او بیشتر از بازی دفاعی استفاده میکند. اما سرمربی سابق بایرن مونیخ و بارسلونا به نتایج ایتالیا، قهرمان یورو 2020، اشاره کرد که به تساوی بدون گل برابر سوییس و تساوی 1-1 برابر بلغارستان رسیده بود. او اضافه کرد:« این کار آسان نیست. فوتبال دفاعی خودش را اثبات کرده و پس از آن مورد تحسین قرار گرفته است.»
دریسن پاسخ داد:« اما شما کسی هستید که آن را تحسین میکنید. شما میخواهید مانند چلسی و لیورپول بازی کنید.»
این اظهارنظر عصبانیت فن خال را به دنبال داشت و او گفت:« به هیچ وجه ولنتین! تو هیچ ایدهای نداری که چه حرفی میزنی. متاسفم که این را میگویم اما تو فقط یک خبرنگار هستی. تو میخواهی دیدگاهت را تحمیل کنی اما هیچ دیدی از فوتبال نداری. دید تو محدود به روزنامه است. تو میخواهی جلب توجه کنی. اما با سیستم 2-3-5 یا 3-2-5 میتوانی به شکلی باورنکردنی حمله کنی. چلسی هر بار این را با سیستمهای متفاوت نشان میدهد. و من کلاهم را به احترام آقای توخل از سر برمیدارم چون او در نیمه فصل گذشته به این تیم اضافه شد.»
و وقتی دریسن مدعی شد که سیستم فن خال در طول سالها دفاعیتر شده، این مربی کهنه کار پاسخ داد:« آیا چیزی از تکامل شنیدهای؟ من هم در حال پیشرفت هستم... در سن 70 سالگی.»
لوئیس فن خالمنبع: ورزش 3
کلیدواژه: لوئیس فن خال فن خال
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
روزنامه جوان در مطلبی از افزایش احتمال تعطیلی شنبه ها انتقاد کرد.
این روزنامه نوشت: دین برای زمان اهمیت ویژه قائل است. اسلام به برخی زمانها نگاه ارزشی دارد. عناوینی، چون «شب قدر، روز مبعث، عید غدیر، روز عاشورا، عید فطر، شب جمعه و روز جمعه» نشان از نگاه خاص اسلام به برخی از زمانها و جانمایی خاص آن در زندگی انسان مسلمان دارد.
اساساً اسلام یکی از عناصر تنظیمگر در سبک زندگی اسلامی را زمان میداند. توجه به ساعات خاص، روزهای هفته، روزهای خاص در ماه، روزهای خاص در سال همه گویای نوع نگرش اسلام به مقوله زمان است.
تجربه نشان میدهد هنگامی که دو روز تعطیل است، به طور طبیعی روز دوم به عنوان روز اصلی تعطیل قلمداد میشود. چه اینکه امروزه در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل است و مردم از آن بهعنوان روز کارهای عقبمانده استفاده میکنند و جمعه را تعطیل بهمعنای استراحت و تفریح به شمار میآورند. چهره عمومی شهر نیز جمعه را به عنوان روز تعطیل نشان میدهد.
تحولات فرهنگی هیچگاه یکشبه رخ نمیدهد. ذهنیت اجتماعی آرامآرام شکل میگیرد. به امروز که ذهنیت عمومی جمعه را روز تعطیل میداند نگاه نکنید. تعطیلی شنبه بهمرور زمان و طی یک دهه آینده موجب خواهد شد ذهنیت اجتماعی جمعه را از مدار و محور بودن تعطیلات خارج کند و جمعه نقشی را در زندگی بیابد که امروز پنجشنبه بهعنوان روز نیمهکاری و کمکار هفته انجام میدهد.
جایگاه جمعه در فرهنگ اسلامی، اما جایگاه خطیری است. در اسلام جمعه محور بخشی از اعمال عبادی فردی و اجتماعی، رسیدگیهای فردی و دینی به شمار آمدهاست. از صبح جمعه که با دعای ندبه و انتظار ظهور آغاز میشود تا ظهر جمعه که محل اجتماع مسلمین در نماز جمعه است. تا دهها آداب فردی که برای جمعه تصویر شدهاست.
جمعه روز خاص و نماد اسلام است و به نوعی از شعائر اسلامی شناخته میشود. در برابر شنبه که نماد یهود است و یکشنبه که نماد مسیحیت است. ما نسبت به بعد نمادین روزها غفلت داریم.
بعد نمادین دین یکی از عناصر هویتسازی دینی است. عنصر هویتساز مرز شما با غیر شما و دیگری شما را تعیین میکند، اما غفلت از آن موجب درهم آمیختگی فرهنگی، هویتزدایی و عدم تشخص آن جامعه میگردد. ظاهر استدلال برای تعطیلی شنبهها خیلی روشن و در نگاه ابتدایی مقبول است. باید برای تجارت خارجی خود را با ایامی که جهان در حال کار است، هماهنگ باشیم، اما نکته این است که مسئله را نباید سطحی دید.
مسئله فقط تعطیلی یک روز نیست، مسئله تغییر نظم اجتماعی است. نظم اجتماعی باید بر اساس یک منطق روشن تنظیم شود. تعطیلی شنبهها یعنی محوریت نظم اجتماعی بر اساس منطق اقتصادی، اما تعطیلی جنبه تنظیم نظم اجتماعی براساس منطق فرهنگی است. اسلام برای حیات انسانی ارزش ویژه بر مدار حیات طیبه قائل است و نظم اجتماعی را نیز براین مدار سامان میدهد. (این بخش نیازمند توضیح و تبیین فنی و براساس روح شریعت است.)
در نامه اخیر اتاق بازرگانی ایران خطاب به مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعطیلی شنبهها این است:
«اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشورهای بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استانداردهای اقتصاد جهانی است.»
این استدلال که باید خودمان را با نظم جهانی در حوزه اقتصاد تطبیق دهیم، آشناست. سالها قبل طیفی سخن از جامعه جهانی میزدند، اما این جهان، جهانی است که امریکا و غرب محور آن هستند. حرکت بهسمت استانداردهای مثلاً جهانی یعنی پذیرش گامبهگام نظم غربی در حالیکه امروز دنیا در حوزههای مختلف از جمله اقتصاد در حال عبور از نظم فعلی و تک قطبی است.
تشکیل پیمانهای مالی و اقتصادی بزرگ، چون پیمان شانگهای و بریکس، پیمانهای مالی دو یا چندجانبه و دلارزدایی همه بهمعنای عبور از نظم موجود است. در چنین دوران عبور از نظم امریکایی سوق دادن کشور به سمت آن نوعی ارتجاع تمدنی است.
تأکید میکنم مسائل کلان را نباید اتمیک و نقطهای دید، تعطیلی شنبهها را باید در یک اتمسفر کلان فرهنگی، اجتماعی، ملی و بینالمللی تحلیل کرد. پیامدها، روندها، آسیبها و دیگر جوانب باید در این بستر تحلیل و بررسی شود. پس مسئله تنها تعطیلی یک روز نیست، مسئله تحول در رویکرد کلان جامعه، وجهه اجتماعی، پیام پنهان این تصمیم به ناخودآگاه جامعه است.